„Lange Girl” – narciarstwo jest sexy!

lange1978

                                               Firma Lange jest jednym z głównych producentów butów narciarskich wykorzystywanych w narciarstwie alpejskim. Jej założyciel Bob Lange jako pierwszy na świecie zastosował w projekcie narciarskiego obuwia plastik.

Pierwsze takie buty pojawiły się w 1962 roku, ale nie był to projekt idealny. Znacznie ulepszona wersja ujrzała światło dzienne w 1965 roku. Ale dopiero po zawodach Pucharu Świata i Igrzysk Olimpijskich w latach 1967/68 Lange został uznanym graczem  na rynku obuwia narciarskiego i jest nim po dziś dzień. Zawodnicy startujący w butach marki Lange zwyciężyli w zawodach Pucharu Świata w liczbie pięciokrotnie większej niż zawodnicy startujący w butach innych marek.

Bob Lange pierwsze eksperymenty z tworzywem sztucznym jako wzmocnieniem butów narciarskich rozpoczął już w 1958 roku, ale zajęło trochę czasu, zanim powstał podstawowy projekt dla szerszej klienteli. Niemal powszechne zastosowanie w sporcie – także amatorskim – buty Lange znalazły od roku 1970, skutecznie wypierając dotychczas dominujące obuwie skórzane. Lange był nie tylko nowatorskim konstruktorem, lecz również geniuszem marketingu i reklamy. Właśnie w 1970 roku wpadł na pomysł, aby swoje produkty reklamować w sposób niespotykany wówczas na świecie. Wymyślił, że najlepiej trafią do masowego klienta atrakcyjne i zmysłowe kampanie reklamowe, bardzo często zawierające wręcz elementy erotyzmu. W taki sposób powstał projekt „Lange Girl”. lange1970Obuwie narciarskie z danej kolekcji co roku miały reklamować piękne i skąpo odziane kobiety, a głównym elementem ubioru były… buty narciarskie! Na pierwszych posterach reklamowych, które zawisły w sklepach sportowych można było zobaczyć przede wszystkim modelki, którym nie obca była sztuka zjazdu na nartach, gdyż bardzo często zdjęć dokonywano bezpośrednio na stokach. To był swoisty znak szczególny kampanii Lange – negliż nawet podczas pozowania na śniegu i mrozie. Pomysł był tak inspirujący i skuteczny, że próbowały go powielać inne marki, np. Nordica i Stoeckli, ale nigdy ich reklamy nie zyskały takiego poklasku jak Lange. Z biegiem lat odchodzono od formuły zatrudniania modelek-narciarek i szansę w projekcie „Lange Girl” otrzymywały znane gwiazdy lub celebrytki. W taki sposób dziewczyną Lange została nawet Pamela Anderson. pamela anderson - 1992

W ostatnich latach firma Lange znów zmieniła strategię reklamy, choć myśl przewodnia pozostała niezmienna. Ale do roli seksownych modelek postanowiono wykorzystywać… najpiękniejsze zawodowe alpejki z samej czołówki pucharowych zmagań. Pierwszą była w 2007 roku Amerykanka Julia Mancuso. Za nią poszły inne – koleżanka z kadry USA Resi Stiegler, Niemka Maria Hoefl-Riesch, Włoszki Manuela Moelgg i Federica Brignone, Szwajcarki Dominique Gisin i Lara Gut czy Słowenka Tina Maze.

W obecnym sezonie alpejska karuzela będzie kręcić się swoim rytmem, a wiele zawodniczek szusujących po światowych stokach będzie miało szansę potwierdzić przynależność do światowej czołówki. Buty Lange wystąpią tam w roli największych gwiazd.

poster playmate.indd hoefl-riesch2009  stiegler2008

lange2010gisin2011maze2014

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>